pátek 2. září 2011

Je Slovensko multikultúrny štát?


Minister vnútra Slovenskej republiky na nedávnej tlačovej konferencii konanej v súvislosti so schválením aktualizácie Migračnej politiky Slovenskej republiky s výhľadom do roku 2020 vládou Slovenskej republiky vyhlásil (podobne ako nedávno Angela Merkelová), že projekt multikulturalizmu, postavený na báze uznania osobitostí kultúrnej identity jednotlivcov a skupín zlyhal.

Podľa môjho názoru túto tézu nemožno brať ako hotový fakt (a ani tvrdiť, že multikulturalizmus zlyhal len na základe toho, že viaceré štáty západnej Európy majú problémy s integráciou moslimov do svojej spoločnosti). Skôr naopak sa dá konštatovať, že multikulturalizmus je každodennou skutočnosťou vo viac alebo menej „úspešnej“ verzii (rozumej tak z hľadiska garantovaných práv pre kultúrne menšiny ako aj ich praktickej realizácie) v každom štáte Európskej únie. V rámci všetkých krajín tohto civilizačného okruhu existujú migračné pohyby a tí, čo prichádzajú, boli socializovaní podľa viac či menej odlišných kultúrnych vzorcov. Záleží potom už len na tom, ako má tá-ktorá krajina nastavenú migračnú politiku a ako sa stavia ku kultúrnym rozdielom.

Slovensko nie je v tomto smere žiadnou výnimkou, máme tu menej liberálny model multikulturalizmu, kde popri majoritnej spoločnosti existuje slovami ministra vnútra Daniela Lipšica (z uvedeného komuniké) „dosť segregovaných osád“ (čím mal na mysli zrejme rómske osady). Avšak to, že sa nedarí riešiť problémy, ktoré s rómskou menšinou súvisia, nemá žiadne implikácie pre hľadisko jestvovania multikultúrnej spoločnosti:

Údaje zo Štatistického úradu Slovenskej republiky hovoria, že ku koncu roka 2009 bolo na území Slovenskej republiky celkom 62 882 cudzincov so zákonným (registrovaným) pobytom, z toho bolo 38 717 občanov krajín EÚ 27 (61,6 %). Dlhodobo najvyšší počet cudzincov z krajín EÚ tvoria migranti zo susedných štátov – z Českej republiky (8 346), z Poľska (5 369), Maďarska (4 602), Nemecka (4 038) a Rakúska (2 064). Od vstupu Rumunska do Európskej únie sa zvýšil aj počet týchto občanov s obvyklým pobytom na území SR na 5 424 osôb. Občania tretích krajín sa podieľali na celkovom počte cudzincov 38,4 %, čo bolo 24 165 osôb. Najvyšší počet občanov tretích krajín pochádzal z Ukrajiny (5 907), Srbska (3 335), Vietnamu (2 344), Ruskej federácie (2 042), Číny (1 718), Kórejskej republiky (1 689), Spojených štátov (1 007), Macedónska (421), Chorvátska (412) a Nórska (356). Z hľadiska demografických štruktúr cudzincov s obvyklým pobytom na území SR podľa pohlavia prevládali muži, tvorili 64,4 %. Z hľadiska veku najvyšší počet cudzincov bol vo vekovej kategórii 35 - 64 ročných, z čoho možno predpokladať, že ide hlavne o pracovnú migráciu.

Okrem toho nesmieme zabúdať, že národnostné zloženie obyvateľstva Slovenskej republiky ani zďaleka nevypovedá o homogénnom celku: Na území Slovenskej republiky bolo k 31. decembru 2007 celkom 5 400 998 obyvateľov z toho 4 613 875 slovenskej národnosti (85,43% celkového podielu obyvateľstva), 513 650 maďarskej národnosti (9,51%), 101 960 rómskej národnosti (1,89%), 47 327 českej národnosti (0,88%), 24 014 rusínskej (0.44%) a 11 586 ukrajinskej národnosti (0.21%). Ostatné národnostné menšiny tvoria (1,63%).

Vyhlásenie o zlyhaní projektu multikulturalizmu tak pokladám v našich podmienkach skôr za vyjadrenie osobného postoja, ako reálnu reflexiu toho, čo je. Ak hovoríme o zlyhaní, vidím tu priestor na hľadanie riešení rómskeho problému, či obojstranné zlepšovanie slovensko-maďarských vzťahov (čo je v súčasnosti najmä z dôvodov na maďarskej strane pomerne ošemetná záležitosť).

15 komentářů:

Michal řekl(a)...

Myslím, že keď nejaký politik povie, že multikulturalizmus zlyhal, má tým na mysli závažnú neschopnosť plnej integrácie viacerých kultúr v relatívne ucelenej spoločnosti (krajine, štáte, kontinente). Asi nik z politikov, ktorí niečo pod. cez médiá vyhlásili, nerozumie pod multikulturalizmom konfliktné spolužitie rôznych kultúr v jednom priestore. ... K problémom, aké posledné roky možno badať vo Francúzsku a Veľkej Británii na Slovensku pravdepodobne tak skoro nepríde, pretože len Rakúsko "príjma" ročne asi 4x viac imigrantov ročne než Slovensko (rozdiel životnej úrovne?), ktoré nebýva ich cieľovou krajinou ... Správne naznačujete problém menšín, ktoré mnohí iní čiastočne či úplne zamieňajú alebo spájajú so sociálnou situáciou alebo vplyvom tisícročného historického vývoja. Intuitívna odpoveď a Vašu otázku je preto z môjho pohľadu skôr negatívna.

Daniel Krošlák řekl(a)...

Ďakujem za Váš názor. Predsa len - plná integrácia, ako píšete, je podľa mňa asimilácia. Okrem toho - spolužitie odlišných ľudí (hovorme o kultúrnych rozdieloch) je len málokedy úplne bezproblémové. Pozrime sa napr. na USA - je to multikultúrna krajina? Vaša intuitívna odpoveď by pravdepodobne bola pozitívna. Dá sa tu hovoriť o plnej integrácii a o tom, že tu neexistujú žiadne konflikty? Asi ťažko (o minulosti už ani nehovoriac...). Samozrejme kultúrna a etnická rôznorodosť je tu oveľa väčšia v porovnaní so Slovenskom. Na druhej strane však Slovensko počtom obyvateľstva zodpovedá väčšiemu americkému mestu...

Anneli Jäätteenmäki řekl(a)...

Ten, kto dnes číta toto svedectvo, by mal osláviť so mnou a mojou rodinou, pretože to všetko začalo ako vtip pre niektorých ľudí a iní hovorili, že to nie je možné. Volám sa Juraj Kamensky a som z Bratislavy, ale s manželkou sa sťahujem do Chicaga. Som šťastne ženatý s dvoma deťmi a krásnou ženou. Niečo hrozné sa stalo mojej rodine, stratil som prácu a moja žena opustila dom, pretože som sa nemohla starať o seba a o potreby rodiny. a jej deti v tomto konkrétnom okamihu. Podarilo sa mi deväť rokov, žiadna žena, ktorá by ma podporovala, aby som sa o deti dobre starala. Snažím sa poslať testovaciu správu mojej žene, ale ona blokovať ma z rozprávania s ňou sa snažím hovoriť so svojím priateľom a jej rodinnými príslušníkmi, ale stále viem, že by mi mohol pomôcť a ja som bol podanie žiadosti neskôr toľko spoločnosti, ale stále to urobili Nevolajte ma, kým neprišiel verný deň, že nikdy nezabudnem v mojom živote. Keď som sa stretol so starým priateľom môjho, ktorému som vysvetlil všetky moje ťažkosti a povedal mi o skvelom mužovi, ktorý mu pomohol získať dobrú prácu v Coca cola spoločnosť a on mi povedal, že jeho kúzlo koliesko, ale ja som človek, ktorý nikdy neverí v kolieskach kúzla, ale ja som sa rozhodol dať mu vyskúšať a jeho meno je Drosagiede on ma poučil a ukázal mi, čo mám robiť v týchto troch dňoch obed spell.I sledovať všetky pokyny a robiť to, čo ma požiadal, aby som sa dobre. uistil sa, že všetko šlo dobre a moja žena ma opäť uvidí po skvelej práci Drosagiede. Moja žena mi zavolala s nevedomým číslom a ospravedlnila sa mi a povedala mi, že mi naozaj chýba a naše deti a moja žena sa vracajú domov.a po dvoch dňoch Spoločnosť, ktorej som poslala svoj uznávací list, teraz som manažérom spoločnosť Paragon tu v USA. Odporúčam vám, ak máte nejaké problémy, pošlite správu na tento e-mail: {doctorosagiede75@gmail.com} alebo čo mu dáte na +2349014523836 a dostanete najlepší výsledok. Vezmite veci za samozrejmosť a bude vám odobraté. Prajem Vám to najlepšie.

DR Barbara řekl(a)...

ZÍSKAJTE LIEČENIE HIV A OSTATNÝCH MORÁLNYCH CHOROB S MÔJ MEDICÍNOM ZALOŽENOU NA ZARIADENIACH DR BARBARA MÁME VEDIEJŠIE OTÁZKY, KTORÉ MÔŽU POMALIŤ MÔŽEM POMOCI ALEBO PENISOVÉ ROZŠIROVANIE
Ponúkam kúzla všetkého druhu, ako sú ochranné kúzla, ktoré sú cenné na to, aby sme sa chránili, našimi priateľmi, rodinou, blízkymi, doma, cestovaním, zamestnaním, peniazmi, zdravím, domácimi zvieratami, tehotenstvom, rozšírením penisu a mnohými ľuďmi alebo vecami oceniť. obnoviť Ex. Dokážem vyliečiť HIV, rakovinu, hepatitídu, kvapavku, syfilis, akúkoľvek chorobu, o ktorej si myslíte, že prispieva k riešeniu s pomocou svojich koreňov a bylín. Neúčtujem za svoju prácu. Poskytne len tie peniaze, ktoré budem používať na nákup materiálov potrebných na prípravu liečby. Kontaktujte ma s nasledujúcimi informáciami
1. Vaše meno a dátum narodenia
2. Mená iných osôb, ktoré sa zúčastňujú na kúzla
3. Dátum narodenia ostatných osôb (nepovinné, iba ak je to známe)
4. Stručná história situácie
5. Odsek alebo dva, podľa vlastných slov, presný želaný výsledok vášho kúzla
6. Vaša poloha
Môžete ma kontaktovať prostredníctvom e-mailu barbaravoodootempel@gmail.com
alebo whatsapp +2347032152878
Keď dostanem všetky informácie, budem vás kontaktovať s časmi a termínmi vášho odovzdávania kúzel, ako aj so všetkými ostatnými informáciami, ktoré potrebujete vedieť. Nebudete musieť robiť nič iné, než si sadnúť a vedieť, že ste začali dôležitý krok k zlepšeniu svojho života. Dotknite sa Dr. BARBARA e-mailu
barbaravoodootempel@gmail.com
alebo WhatsApp +2347032152878

Franc Ivan řekl(a)...

Som Franc Ivan z Bledu, navrhujem, aby ste si to prečítali. “ Ďakujem vám doktor Adeleke, že ste mi priviedli moju manželku. Whatsapp: +27740386124. Rozhodol som sa, že strávim celý deň na internete, aby som sa ubezpečil, že veľa ľudí je schopných prečítať si toto moje svedectvo o Dr. Adeleke, ktorý je mocným kúzelníkom. Po opustení manželkou som bol tak osamelý, že práve v ten deň, keď som sa rozhodol pre niekoľko tipov na vzťahy cez sieť, som nikdy nevedel, že toto je plán, ktorý zabezpečí návrat mojej manželky. Po prečítaní mnohých tipov, ako obnoviť môj vzťah lepším spôsobom, som zistil, že Dr. Adeleke má veľa odporúčaní ako iné kúzla, takže s tým som si myslel, že Dr. Adeleke je tou správnou osobou aby mi pomohol dostať svoju manželku späť ku mne, a kontaktoval som Dr. Adelekeho prostredníctvom jeho detailov, ktoré som videl na internete, a bol som tak šťastný, že som sa rozhodol pracovať s Dr. Adeleke, pretože jeho práca bola 100% dokonalá a kúzlo priviedol ku mne moju manželku s rýchlou úľavou, môžete ho tiež kontaktovať a požiadať o pomoc. WhatsApp him at: +27740386124.

FILIP ADAM řekl(a)...

Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
Whats-App: +27740386124

UNKNOWN řekl(a)...

Žijem v Spojených štátoch. Pred dvoma rokmi som sa oženil s dámou menom Melena, mali sme spolu dve deti, boli sme veľmi šťastní, že sme manželia, takže keď cestujem na služobnú cestu do Brazílie, strávil som v Brazílii 1 rok. môj druh podnikania, ja a moja žena sme sa neustále rozprávali po telefóne, rozprávali sme sa na internete, nikdy som nevedel, že ma moja žena začala podvádzať tým, že som chodil so svojím priateľom zo starej školy menom Mark, nikdy som nevedel, že niečo ide zle, kým som sa nevrátil z mojej cesty, potom sme s manželkou začali mať problémy, chodí von a vracia sa neskoro v noci, zmenila sa zvláštnym spôsobom, ktorý som nevydržal, snažil som sa urobiť všetko pre to, aby som ju potešil, ale to zhoršilo sa, tak jedného dňa odišla z domu a už sa nevrátila, pokúsila som sa ju osloviť, ale nijako som sa k nej nedostala, nikdy som nevedela, že cestovala so svojím novým milencom, ktorým bol Mark, veľmi som ju chcela kvôli deťom, ktoré ona odišiel pre mňa a pretože som ju tiež tak veľmi miloval, kvôli zlomeniu srdca, do ktorého ma dala, som vošiel hľadanie skutočného čarodejníckeho kúzla Bol som dvakrát podvedený kúzelníckym čarodejníkom, ale nikdy som pri hľadaní neochabol, pretože chcem šťastný život so svojou ženou, takže jedného rána som videl svedectvo o čarodejníckom kúzle Dr. Adeleke, takže som ho kontaktoval cez whatsapp : (+27740386124) a na e-mail: (abba5019@gmail.com) na moje najväčšie prekvapenie urobil pre mňa život opäť mužným, moja žena sa vrátila ku mne, vzal som ju späť a ja som teraz s manželkou vyrovnaný kúzelníkom

UNKNOWN řekl(a)...

Som veľmi chudobná žena, ktorá nie vždy našla šťastie v hre v lotérii. Lotériu hrám od svojich 21 rokov a teraz mám 45 rokov, čo znamená, že hrám lotériu 24 rokov. Najväčšia čiastka, akú som v živote vyhral, ​​bola 400 dolárov. Ale jedného dňa sa môj príbeh zmení na históriu potom, čo som na internete našiel meno tohto muža, ktorý je najlepší, pokiaľ ide o výhru v lotérii. Tento muž je veľmi silný lekár voodoo, ktorý dáva čísla, ktoré nikdy nemôžu zlyhať. Po všetkých rokoch práce a boja o víťazstvo v lotérii som konečne vyhral (27 miliónov dolárov), meno je Dr. Adeleke (aoba5019@gmail.com). alebo ho kontaktujte na čísle whatsApp (+27740386124) iba tak vyhráte v lotérii a najlepšie.

michal řekl(a)...

A můžeme se v dnešní střední Evropě bavit o státě, která není multikulturní? Nedávno jsem probíral nabídky práce v České republice a spousta personalistek a prostě jmen a kontaktů ve firmách jsou cizinci. Je to dobře? Za mě určitě. Tím, že se klade větší důraz na konkurenci na trhu práce, tak se aspoň lokálové vybičují k větší efektivitě.

Anonymous řekl(a)...

Neuveriteľné! Práve som dostala svojho manžela späť pomocou kúzelníka skutočnej lásky Dr Ayo. Volám sa Logan a pochádzam z MS, USA. Manžel ma po dlhých rokoch manželstva opustil kvôli inej žene. Najbolestivejšie je, že som bola tehotná s naším druhým bábätkom. Chcel som ho späť. Urobil som všetko, čo bolo v mojich silách, aby som ho priviedol späť, ale všetko bolo márne, tak veľmi som ho chcel späť kvôli láske, ktorú som k nemu choval a kvôli našim krásnym deťom, prosil som ho o všetko, sľuboval som, ale on odmietol. Vysvetlil som svoj problém svojej kamarátke a ona mi navrhla, aby som radšej kontaktoval kúzelníka, ktorý by mi mohol pomôcť zoslať kúzlo a priviesť ho späť. Nikdy som takýmto veciam neveril, ale nemal som inú možnosť, len to skúsiť. Poslal som správu čarujúcemu doktorovi Ayovi, bol to úžasný muž a bol pre mňa skôr otcom a mal tiež dobré recenzie od všetkých ľudí, ktorým pomohol, uistil ma, že nie je problém a že všetko bude v poriadku po 48 hodinách. dokončil kúzlo. Dal mi aj podrobnosti o všetkom, čo potreboval na prácu, a o tom, ako sa chystá vyčarovať kúzlo, a prekvapivo o 32 hodín neskôr mi môj manžel zavolal. Bol som tak prekvapený, odpovedal som na hovor a všetko, čo povedal, bolo, že je mu veľmi ľúto všetkého, čo sa stalo. Chcel, aby som sa k nemu vrátil. Tiež povedal, že ma tak veľmi miluje. Bola som taká šťastná a išla som k nemu. Takto sme spolu začali opäť šťastne žiť. Vďaka Dr Ayo. Ak ste tu a váš Milenec vás odmieta, alebo sa váš manžel presťahoval k inej žene, už neplačte a požiadajte o pomoc doktora Ayo.
Tu je jeho kontakt.. WhatsApp ho: +2347055691377
Napíšte mu @: drayospell@gmail.com

Unknown řekl(a)...

KONEČNE SOM NAŠLA JEDINÉ PRAVDIVÉ KÚZLAČKY A BOH VÁS ODMENÍ DR. AYO priviedol späť môjho milenca, keď MŇA zlyhal iný čarovač, je to najlepší čarovač na planéte Zem. Skontaktoval som sa s niekoľkými kúzlami, aby mi pomohli priviesť späť môjho milenca, a potom, čo môj bývalý opustil mňa a môjho syna na 2 roky a presťahoval sa k inej žene a všetko toto čarovanie mi zvyčajne sľúbili a nakoniec ma zlyhali. MOJE MENO, SLEČNA NORAH. Pred dvoma týždňami som bol na ulici 148 na vrchole Ave Jersey city NJ a jedna dáma zdieľala tento účet, tak som jeden zozbieral a obsah bol o tomto kúzlacom, ktorý priviedol späť jej milenca a tiež v účte, o ktorom povedala, že je zdieľaním účtu za ruku, aby ste zvýšili povedomie o tom, že stále existujú skutoční kúzlatelia, a tiež ako spôsob, ako poďakovať veľkému čarujúcemu. predtým, ako som stretol túto dámu, ktorá zdieľala bankovku, sa už vzdala kúziel, pretože len sľubujú a zlyhajú, takže tento verný deň, keď som stretol túto dámu a prečítal som si obsah bankovky, bol taký, ako predtým, než sa dáma podelí o túto bankovku na ulici to znamená, že kúzlo naozaj funguje, tak som ho kontaktoval a po 24 hodinách celý môj príbeh zmenil môj manžel, ktorý odišiel bez akéhokoľvek dôvodu, sa vrátil. Tento príspevok som použil ako svoj vlastný účet, aby som ľuďom povedal, aký skvelý je DR.AYO a tiež zdieľal jeho kontakt s celým svetom.
Jeho email drayospell@gmail.com
WhatsApp číslo alebo viber +2347055691377
A NA TOHTO MUŽA NA ZEMI NIKDY NEZABUDNEM. ĎAKUJEM.

Anonymous řekl(a)...

V prvom rade ďakujem Dr.Ayovi za to, že mi do 48 hodín priviedol späť môjho milenca. Nemám čo povedať, len ti poďakovať a dať ti vedieť, že som šťastný. Moja milenka sa ku mne správa lepšie a väčšinu času so mnou trávi tým, že mi hovorí, ako veľmi ma miluje ako kedykoľvek predtým. akékoľvek problémy s vaším milencom kontaktujte Dr.Ayo prostredníctvom e-mailu: (drayospell@gmail.com) alebo WhatsApp +2347055691377 cez viber, pretože on je riešením všetkých problémov vo vzťahu.

Anonymous řekl(a)...

Volám sa Sarah Walderová. Z úcty k vám a vašim kúzlam musím toto svedectvo oznámiť všetkým. Bol som u iných kúziel bez toho, aby som videl nejaký výsledok. Len som si prial, aby som k vám prišiel skôr, dostal som od vás to najlepšie. Môj bývalý manžel bol preč rok a ja som chodila všade a iných kúzelníkov o pomoc, ale žiadny výsledok, kým ma môj priateľ nezoznámil s DR AYO. Keď bolo zaklínadlo lásky hotové, konečne mi od neho zavolal. Jeho kúzla robili zázraky a môj manžel je späť plný lásky. Bolo to ako zázrak! Zrazu sa vrátil s kvetmi a povedal, že by som mu mal odpustiť, bol som naozaj ohromený a šokovaný, keď môj manžel kľakol a prosil o odpustenie a aby som ho prijal späť. Naozaj mi chýbajú slová a som šťastný, si Boh poslal mne a celej mojej rodine... A teraz som opäť šťastná žena. Ďakujem veľmi pekne, DR AYO. Pre každého, kto hľadá skutočného kúzla, kontaktujte DR AYO.
E-mail: drayospell@gmail.com alebo Whatsapp mu +2347055691377 cez viber.

UNknown řekl(a)...

Ahoj, ja som Bianca z USA, práve som zažila zázraky kúzla lásky Dr.Ayo, ktoré sa šírili internetom a po celom svete, ako úžasne pomohol ľuďom na celom svete obnoviť ich manželský život a získať späť stratených milencov , kontaktoval som ho po tom, čo som prešiel toľkými svedectvami od rôznych ľudí, ako pomáha priviesť späť bývalého milenca späť, povedal som mu o svojom manželovi, ktorý ma opustil asi pred 8 mesiacmi, a on odišiel z domu so všetkým, čo som mal.. Dr Ayo len mi povedal, aby som sa usmiala a mala pokoj, všetko zvládne za 24 hodín, po druhom dni, keď mi môj manžel zavolal, som bola taká šokovaná, že som hovor zdvihla a neverila som vlastným ušiam, bol naozaj prosiac ma, aby som mu odpustila a sľuby po telefóne... Vrátil sa domov a tiež mi zohnal nové auto len pre neho, aby mi dokázal svoju lásku. Bol som taký šťastný a zavolal som doktorovi Ayovi a poďakoval som mu, povedal mi len, aby som sa podelil o dobré správy po celom svete. No, ak potrebujete efektívneho a skutočného čarovača, kontaktujte nás Email:drayospell @gmail.com Zavolajte na +2347055691377 alebo cez vibers

UNknown řekl(a)...

Volám sa Tonia Anderson, som zo Štátov, presnejšie z okresu Suffolk. Dnes som tu, aby som svedčil o dobrej práci, ktorú doktor Ayo vykonal v mojom živote, nikdy som nevedel, že veľkí muži ešte existujú, kým som ho nenašiel. Posledné 3 roky som trpel zlomeným srdcom, môj partner, do ktorého som investoval, ma podviedol s mojím najlepším priateľom na manželskej posteli, ešte som sa spamätal z tohto hrozného šoku a potreboval som pomoc, aby prestal podvádzať. Môj priateľ ma nasmeroval na tohto čarovača menom Dr Ayo. Najprv som o ňom pochyboval, ale keď sa veci dostali ďalej, musel som mu dať svoju dôveru a urobil som presne to, čo mi povedal. Odvtedy som bol celý svoj život šťastný a môj milostný život s mojím partnerom bol taký úžasný a toto všetko sa udialo do 48 hodín od kontaktu s Dr Ayo .. Môžete tiež potrebovať jeho pomoc na čokoľvek a tu sú jeho kontaktné informácie. Email:drayospell@gmail.com Call/text/WhatsApp +2347055691377
alebo ho viber